آشنایی با عایق رطوبتی

5/5 - (1 امتیاز)

عایق رطوبتی را بهتر بشناسید

عایق رطوبتی یکی از انواع عایق های مهم در صنعت ساختمان است. در این نوشته قصد داریم هر آنچه که در خصوص عایق رطوبتی لازم است برای شما شرح دهیم. پس توصیه میکنیم تا آخر این نوشته ما را همراهی کنید. اگر قصد شما از خواندن این مقاله پیدا کردن شخص یا شرکتی است که بتواند اجاری عایق رطوبتی ساختمان را برای شما انجام دهد. پیشنهاد میکنیم همین الان تلفن همراه خود را برداسته و با شماره 09129634021 تماس بگیرید. و اطلاعات لازم را در خصوص نحوه اجرای انواع عایق کاری و قیمت آن از کارشناسان شرکت نانو تینوش به طور رایگان دریافت کنید. شاید اینکه زمانی ایزوگام های سنتی از پشت بام خانه های ما بروند نوستالژی غریبی باشد. عایق رطوبتی نانو جایگزین مناسبی برای عایق های سنتی مثل ایزوگام هستند.

سالها پیش که که خانه های به شکل امروزی نبودند سقف خانه های ابتدا از کاهگل ساخته می شد. سپس قیرگونی به عنوان تکنولوژی جدید جای کاهگل را گرفت و تا سالها مهمان سقف خانه های ما بود.

با پیشرفت تکنولوژی تغییر در پوشش های پشت بام نیز خود را نشان داده است . به گونه ای که عایق های رطوبتی نانو به عنوان پوشش های آبگریز کم کم جایگزین عایق های سنتی شدند. یکی از ویژگی مصالح جدید در ساختمان سازی سبک بودن وزن آنها و کم بودن قیمت تمام شده آنها می باشد.

عایق های رطوبتی نانو به عنوان جدیدی ترین پوشش های آبگریز جای خود را به عنوان مصالح جدید ساختمانی در بین مصالح سبک باز کرده اند. ضد آب و ضد رطوبت بودن این عایق ها از ویژگی مهم عایق های رطوبتی نانو به حساب می آید. پوشش های نانو به عنوان عایق هایی هستند. که جهت حفاظت در برابر رطوبت و آب مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از پوشش های رطوبتی به عنوان عایق های رطوبتی در مکان هایی که احتمال وجود رطوبت است امری ضروری به نظر میرسد. مکان هایی که میتوان از عایق های نانو رطوبتی استفاده کرد شامل : حمام ، سرویس های بهداشتی ، پشت بام ها ، استخر ها و مکان های دیگر می باشد.

عایق نانو یا عایق سنتی کدام بهتر است؟

امروزه علم نانو در صنعت ساختمان سازی نیز رخنه کرده است. و باعث وقوع انقلابی بزرگ در این زمینه گردیده. از جمله عوامل مهمی که باعث تغییر و تحول در زمینه ساخت و ساز ساختمان ها شده است. می توان به بکارگیری انواع عایق رطوبتی نانو برای جلوگیری از آسیب دیدن اجزای ساختمان اشاره کرد.

همانطور که گفتیم استفاده از عایق رطوبتی نانو امروزه در صنعت عایق کاری رواج بسیاری پیدا کرده است. و به راحتی جایگزین سایر پوشش های قدیمی مثل: ایزوگام و قیرگونی ها شده است.

پوشش های رطوبتی نانو بر خلاف سایر پوشش های قدیمی به عمق مصالح ساختمانی نفوذ می کنند. و مانع از نفوذ آب به داخل سطح مورد نظر می شوند. این امر موجب افزایش طول عمر ساختمان و عدم آسیب دیدن آن خواهد شد.

استفاده از عایق های رطوبتی نانو در صنعت ساختمان به دلیل استفاده ازتکنولوژی بالا روز به روز در حال گسترش است. یکی از کاربردهای این پوشش های رطوبتی استفاده در لوله های آب است. سطح لوله های داخل ساختمان را میتوان با این عایق های پوشاند . این پوشش باعث میشود تا طول عمر لوله ها افزایش پیدا کند. و از طرفی باعث میشود تا این لوله ها کاملا آبگریز شوند.

معایب عایق های سنتی را میشناسید؟

قیرگونی را میتوان جزو اولین و متداولترین عایق های سنتی که جهت سقف خانه ها و حتی داخل سرویس های بهداشتی استفاده کرد. این روش سالیان سال مهمان خانه های ما بود. در این روش قیر را به حالت مذاب درآورده و روی پارچه ای نخی به طول مورد نیاز میپیچیاندن. ترکیب چند لایه گونی با قیر باعث میشد تا سطح مورد استفاده کاملا ضد اب شود.

حساسیت قیر در مقابل سرما و گرما یکی از معایب قیر گونی به عنوان عایق های رطوبتی قدیمی به حساب می آمد. برای رفع این مشکل و پوشش معایت قیر گونی ایزوگام به وجود آمد. این نوع عایق رطوبتی سنتی به دلیل توسط کارخانه ها در خط تولید مخصوص تولید میشدند. عایق های ایزوگام به دلیل آنکه حالت رولی بود و در قالب ها و قطر های مختلف ساخته میشدند.

یکی از ویژگی بسیار مهم این عایق های قدیمی آن است که در مقابل سرما و گرما بسیار انعطاف پذیر بودند. طول عمر کم این نوع عایق ها به نسبت به عایق های نانو رطوبتی نیز میتوان از معایب ایزوگام به حساب آورد.

عایق رطوبتی نانو مایع چیست؟

این عایق رطوبتی همانطور که از نامش پیداست. به شکل مایع می باشد و بر روی سطوح مختلفی همچون: سیمانی، فلزی، بتنی، و… برای آب بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

با نصب پوشش رطوبتی مایع بر روی هر سطحی می توانید آن مکان را از بروز و نشتی رطوبت ایمن کنید. این پوشش ها کاملا مقرون به صرفه هستند. و با جلوگیری از هدر رفت آب باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز خواهند شد.

از ویژگی های بارز عایق رطوبتی نانو مایع می توان به مقاومت و انعطاف بسیار بالا و قابلیت استفاده آن در فضاهای غیر مسطح اشاره نمود.

گفتنی است که این پوشش های آب گریز کاملا بی رنگ و بی بو می باشند و می توان از آن ها بدون نگرانی بابت تغییر در ظاهر سطوح استفاده کرد. از این رو می توان از این محصول در نما های سنگی و آجری به راحتی استفاده کرد. و از مزایا و ویژگی های استفاده از آن بهره مند شد.

عایق رطوبتی نانو به دیوار های سیمانی به راحتی می چسبد، و مانع نفوذ رطوبت به آن می شود. بنابراین با توجه به این موضوع استفاده از پوشش رطوبتی برای سطوح سیمانی پشت بام نیز می تواند بسیار کاربردی و تاثیر گذار باشد.

استفاده از روکش مایع برای آب بندی استخر ها و فضاهای نگهداری آب نیز راه حلی نوین و بی نظیر است.

چگونگی عایق کاری سقف با مواد نانو را بدانید

عایق رطوبتی نانو پشت بام برای آب بندی سقف ها از رایج ترین روش ها در هنگام ساختمان سازی است. که بکارگیری این روکش ها باعث ایمنی سقف در برابر بارندگی ها و اشعه های خورشید می شود.

پوشش های نانو برای سقف ساختمان دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند. و این موضوع باعث شده که به راحتی آسیب نبینند. و مدت زمان بسیار زیادی بدون نیاز به ترمیم عملکرد داشته باشند.

استفاده از روکش های رطوبتی نانو برای پشت بام ها بسیار راحت و آسان انجام شدنی است. به گونه ای که بدون نیاز به فرد متخصص و تنها با ابزاری به نام قلم مو می توان آن را بر روی سقف منازل و ساختمان ها اجرا نمود.

پوشش های رطوبتی از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند و دچار ترک خوردگی و شکستگی نخواهند شد. از این محصول حتی می توان برای پشت بام های موزائیکی استفاده کرد و از ظاهر زیبا و شکیل موزائیک ها لذت برد.

روش عایق کاری کف با عایق رطوبتی نانو

عایق رطوبتی نانو برای کف به جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت از قسمت های زیرین ساختمان به سطح آن به کار گرفته می شود.

در برخی نقاط ایران همانند شمال و جنوب کشور به دلیل وجود آب و هوای شرجی همواره در کف ساختمان ها نم و نشتی رطوبت وجود دارد. قاعدتاً وجود نم و رطوبت در محل زندگی انسان باعث بروز بیماری هایی همچون رماتیسم خواهد شد. بنابراین استفاده از پوشش رطوبتی کف نانو در این مناطق می تواند بسیار کاربردی و ارزشمند باشد. و حافظ سلامتی شما باشد.

از سوی دیگر وجود رطوبت در کف ساختمان ها باعث رشد کپک ها می شود. و بوی نا مطبوع و عوارض وجود آن می تواند برای سلامتی شما زیان آور باشد. حتی بروز نم در کف ساختمان باعث می شود. فضای مناسبی برای رشد و زندگی سوسک ها به وجود آید. این موضوع می تواند آرامش خاطر شما را مختل سازد. بنابراین با استفاده از عایق رطوبتی نانو برای کف می توانید از بروز تمامی این موارد جلوگیری کنید.

پوشش رطوبتی استخربرای چه مکان هایی لازم است؟

با استفاده از عایق رطوبتی نانو برای استخر ها می توانید از آب بندی صحیح و عدم نفوذ آب در استخر اطمینان حاصل کنید. زیرا عدم استفاده از عایق رطوبتی نانو استخری می تواند باعث ایجاد خسارات متعددی در استخر ها شود. بنابراین آب بندی استخر ها علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از هدر رفت آب می شود. به طول عمر و دوام مصالح به کار رفته در استخر نیز می افزاید.

روکش های نانویی استخر ها دارای مزایا و ویژگی های بسیاری هستند. در این مطلب قصد داریم مزایای این محصول را برای شما بیان کنیم.

  •  توان تحمل و مقاومت بالا در برابر تغییرات محیطی و سرد و یا گرم بودن آب موجود در استخر.
  • ایجاد محافظ در برابر خورندگی اجزای استخر.
  • مقرون به صرفه و نصب بسیار راحت.
  • قابل استفاده بر روی هر نوع سطحی.
  • عایق رطوبتی نانو قابلیت ترمیم فوری و آسانی را دارا می باشد.
  •  جلوگیری از انتقال حرارت به سطوح زیرین.
  • جلوگیری از رشد قارچ و کپک ها در سطح استخر.

قیمت عایق رطوبتی نانوچقدر است؟

پوشش های آب گریز نانو با توجه به کاربرد های فراوانی که دارند. از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند. به گونه ای که با نصب آن ها دوام و طول عمر مصالح ساختمانی افزایش می یابد و از هدر رفت انرژی ها جلوگیری می شود. بنابراین با وجود تمام مزایای این محصول صرف هزینه برای آن بسیار ناچیز خواهد بود.

به طور کلی قیمت عایق رطوبتی نانو به نسبت میزان متراژ سطح مورد نظر بستگی دارد. و مسلما به هر اندازه سطح گسترده تر باشد در هنگام خرید عایق رطوبتی هزینه کمتری نسبت به روش های قدیمی  باید پرداخت کنیم.

عایق های رطوبتی نانو دو جزئی چه مزایایی دارند ؟

عایق های رطوبتی پلیمری به بخش های مختلفی تقسیم میشوند. عایق های رطوبتی دو جزئی زیر شاخه این عایق های رطوبتی به شما میرود.برای حفظ چسبندگی و انعطاف این عایق ها از مواد پلیمری استفاده میشد.

استفاده از ذرات نانو باعث میشود عملکرد عایق های نانو بهتر شود. عایق های بر پایه سیمان دارای مقاومت بالایی در مقابل رطوبت هستند. میزان ضخامت این نوع عایق ها به راحتی قابل تغییر است. استخر ها و مخازن آب میزبان خوبی برای این عایق های رطوبتی هستند.در کل برای تمامی سطوحی که از سیمان برای زیر سازی ان استفاده شده می توان از عایق دو جزئی نانو استفاده کرد .

سایر مدل های عایق رطوبتی را بهتر بشناسید

عایق رطوبتی نانو یکی از انواع عایق های نانو تولید شده در شرکت نانو تینوش میباشد که برای محافظت از نمای خارجی و داخلی  ساختمان ها و برج هاست.به غیر از حفظ زیبایی  و محافظت  این عایق نانو رطوبتی نانو  عدم  تخریب در گذر زمان را  برای نما داراست. به دلیل  تغییرات اب هوایی در فصول مختلف سال و همچنین تابش مستقیم افتاب و اشعه های مخرب  بر روی نمای خارجی ساختمان  اثر مستقیمی  با زوال وتخریب دارد.  ویا سرما و بارندگی فرسایش  نمای ساختمان ها  رابه همراه دارد.

همچنین عدم تغییر رنگ  مصالح نما و عدم  تخریب  در گذر  زمان از جمله پارامترهای مهم برای مالکین و ساکنین  ساختمان ها و برج ها به حساب می اید .اکثر نما ها به غیر از تخریب با مشکلاتی همچون نم و رطوبت و شوره زدگی  دست و پنجه نرم می کنند.که به مسئله ایی بزرگ برای سازندگان ساختمان و برج ها تبدیل شده.

بهترین روش برای جلوگیری از این نوع مشکلات استفاده از پوشش  رطوبتی  نانو تینوش است . این عایق رطوبتی نانو مایع و غلیظ   می باشد. و به صورت  سرد بر روی سطح  اعمال می شود. که در درجه ی اول با سرعت جذب بالایی که دارا است . به عمق مصالح به کار رفته در نما نفوذ می کند و ان را کاملا اببند می کند. و مانع نفوذ اب وباران می شود.

عدم تخریب در عایق کردن نما از مهم ترین ویژیگی عایق رطوبتی نانو تینوش است. شما با هر زیر ساختی که در نما داشته باشین می توانید به راحتی نمای ساختمان خود را ضد اب  کنید. این پوشش علاوه بر ضد نم و رطوبت کردن از شوره زدگی هم جلوگیری میکند.

تفاوت عایق رطوبتی نما با سایر عایق های رطوبتی و انواع آن:

عایق رطوبتی بی رنگ یا کریستالی :

اگر نمای ساختمان شما سنگ یا چوب و اجر …باشد.  که نیازی به تغییرظاهری نیست.شرکت نانو تینوش برای شما از عایق بی رنگ یا کریستالی استفاده می کند. به دلیل اینکه این نوع از پوشش نانو  همان طور که از اسمش پیداست بی رنگ است.  و به هیچ عنوان سطح شما را تغییر  نمی دهد.و به غیر از ضد اب کردن و محافظت از نما، مصالح  به کار برده بر روی نما مثل سنگ  را احیا می کند .این نوع عایق رطوبتی  کریستالی برای نماهایی که عدم تغییر رنگ و ظاهر میخواهد بسیار مناسب است.

عایق رطوبتی رنگی :

اما اگر نمای شما سیمانی، گچی یا کاه گلی و…   باشد . شما میتوانید با پوشش رنگی نانو تینوش هم سطح را یکدست و زیبا کنید .و هم ان را اب گریز کنید.این عایق رنگی همان طور که از اسمش پیداست. دارای طیف رنگی متنوعی است. شما میتوانید متناسب با سلیقه ی خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.و بدون نیاز به تخریب ان را  بر روی نما اعمال کنید.در اخر سطح نما کاملا یکدست و یکپارچه شده است. همچنین این پوشش رطوبتی نانو رنگی این امکان را به شما می دهد. که در صورت نیاز یا علاقه  شما بتوانید روی سطح شابلون زنی یا طراحی انجام دهید.

روش اجرای عایق  رطوبتی

در ادامه این قماله روش استفاده از عایق رطوبتی نما که یکی از انواع عایق های نانو می باشد را به شما توضیح خواهیم داد. بعد از بازدید اولیه از نمای شما توسط کارشناسان نانو تینوش ، توسط تیم اجرای سطح شما با محلول مخصوص  شست و شو نانوکاملا تمیز می شود .تمیز کردن نما مهم ترین کاری است که قبل از عایقکاری باید انجام داد. تا سطح کاملا عاری از هرگونه لکه و کثیفی شود. در  مرحله ی بعد اگر سطح  نما نیاز به بندکشی یا تعمیر زیر ساخت داشته باشد  ان را تعمیر یا بندکشی می کنند. در نهایت عایق ضد اب نما را اجرا می کنند.در مرحله ی اول بعد از اجرای عایق مخصوص نما  حداکثر  یک روز به زمان نیاز است. تا عایق رطوبتی نانو خشک شود و بعد مراحل بعد را اجرا می شود.پس از پایان  سطح نمای شما کاملا ضد اب شده. همچنین شما میتوانید این عایق را برای دیواره های جانبی ساختمان ویا برج ها استفاده کنید.

مزایای استفاده از عایق  رطوبتی

تمامی عایق های رطوبتی نانو نما چه بی رنگ چه رنگی ازخصوصیات یکسانی برخوردار هستند. تنها فرق این 2 عایق رنگ انها بعد از پایان عایق کاری است. در ادامه با چند نمونه از مزیت های عایق رطوبتی اشنا  می شوید:

  • این نوع از  عایق ها بر اساس پلیمر های اب بوده و به صورت سرد بر روی سطح  اعمال می شود.
  • نصب  عایق های  نانو نما بسیار اسان و سریع است. زمان خشک شدن  ان بسیار کم است.
  • به دلیل سبک بودن . به وزن ساختمان کمک می کند.
  • پس از خشک شدن صد در صد ضد اب شده. سطح کاملا ابگریز می شود.
  • سطح نما ضد نم و رطوبت می شود.
  • بر روی هر سطحی با هر زیرساختی قابل اجراست.
  • عدم تخریب لایه های زیرین در حین عایق کاری رطوبتی
  • دارای UVاست در برابر نور خورشید زرد یا پوسته نمی شود.
  • در برابر یخ زردگی  تا -40  درجه و همچنین حرارت تا +120 درجه مقاوم است.
  • با هر شرایط اب هوایی سازگار است.و در همه ی مناطق کشور قابل اجراست.
  • سازگار با محیط زیست و غیر سمی است.
  • رنگ امیزی و عایق کاری همزمان.
  • امکان خط کشی و شابلون زدن با عایق رنگی نانو
  • دارای طیف رنگی بالا متناسب با سلیقه ی مشتری
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی ، اسیدی، نفتی و غیره
  • دارای خاصیت الاستیکی است یعنی بدون درز و یکپارچه خشک می شود.
  • دارای خاصیت انعطاف پذیری است .
  • ضد ریشه ، جلبک  است.
  • از شوره زدن جلوگیری میکند.
  • از ترک خوردن و  ریزش نما جلوگیری می کند.
  • عایق بی رنگ سنگ یا اجر و چوب به کا ر فنه در ساخت نما را احیا میکند.
  • هم از مصالح خارجی به کار رفته هم مصالح داخلی محافظت میکند . با خاصیت جذب بالا و خاصیت کشسانی که دارد.

سخن پایانی در خصوص عایق رطوبتی

در مجموع شما با استفاده از عایق رطوبتی و عایق کردن نما ساختمان خود هم از تخریب سنگ و مصالح به کار رفته جلوگیری میکنید و باعث طول عمر بالاتری و استحکام بیشتری میشود ، هم سطح را ضد نم و رطوبت می شود. از شوره زدن جلوگیری میکنید . از ریزش و ترک خوردگی نما هم جلوگیری می کنید.

در انتها نکته ی قابل به ذکر این است که شرکت نانو تینوش  با در دست داشتن مرغوب ترین نانو ی  موجود در بازار و همچنین تیم اجرایی حرفه ایی  همواره در کنار شما است تا حسن نیت خود را همراه با گارانتی و ضمانت نامه خدمت شما ارائه دهد.

به طور خلاصه می توان گفت استفاده از عایق های رطوبتی نانو در ساختمان ها امری مهم و با اهمیت است. و عدم توجه به آن موجب بروز خسارات زیادی خواهد شد. که ممکن است هزینه های هنگفتی را نیز برای ما در بر داشته باشد. با استفاده از روکش های رطوبتی نانو شما علاوه بر حفظ محیط زیست از نفوذ نم و رطوبت نیز جلوگیری می کنید. در زیر یکی نمونه از عملکرد عایق رطوبتی که آبگریز است را به شما نشان میدهیم.

[/vc_column_text]

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام وقت به خیر
    روش استفاده از عایق رطوبتی رو میشه توضیح بدین ؟

    پاسخ
    • با درود بر شما
      عایق های رطوبتی انواع مختلفی دارند که بر اساس محلی که میخواید استفاده کنید نوعش مشخص میشه . برای دریافت راهنمایی در خصوص نحوه استفاده از عایق رطوبتی با ما تماس بگیرید.
      مشاوره ما به صورت کاملا رایگان هست. همین حالا تماس بگیرید/. ۰۹۱۲۹۶۳۴۰۲۱

      پاسخ
  • درود بر شما
    از عایق رطوبتی هم میشه برا سرویس بهداشتی و حموم استفاده کرد ؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام
      عایق رطوبتی رو میشه برای همه جاهایی که نیاز است جلوگیری از نفوذ رطوبت بکنه استفاده کنیم.
      عایق رطوبتی کاربردهای زیادی داره که در سرویس های بهداشتی و حمام بیشتر مورد استفاده قرار میگیره. اگه نیاز دارد که رطوبت حمام و سرویس بهداشتی شما گرفته بشه حتما با ما تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

[/vc_column][/vc_row]
فهرست